Komunikaty

Wycieczka do malowniczego Budapesztu

W dniach 14-18 maja 2018 roku klasy III Gimnazjum uczestniczyły w wycieczce szkolnej. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy z przewodnikiem Muzeum Auschwitz- Birkenau największego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i ośrodka zagłady, gdzie w czasie II wojny światowej życie straciło 1,1 miliona ludzi.

Kolejnego dnia zwiedzaliśmy stolicę Węgier- Budapeszt. Największego ośrodka miejskiego i kulturalnego Europy, w którym mieści się ponad 800 budowli reprezentujących większość nurtów artystycznych. Budapeszt nie bez powodu nazywany jest Paryżem Wschodu. W tym jednym z najpiękniejszych miast Europy zwiedziliśmy parlament, skorzystaliśmy z najstarszej linii metra M1, zwiedziliśmy Wzgórze Zamkowe, Górę Gellerta, Bazylikę św. Stefana i wiele innych atrakcji turystycznych.

Kolejną atrakcją podczas naszej wycieczki była wizyta w Energylandii największego parku rozrywki w Polsce. Korzystaliśmy z ekstremalnie szybkich Roller Coasterów, olbrzymich wahadeł oraz spływów wodnych na tropikalnej wyspie, itp.
W drodze powrotnej do domu zwiedziliśmy urocze miasto Wadowice.
Choć pogoda płatała nam figle miło spędziliśmy czas.