Współpraca i projekty
Nazwa projektu |
Klasy uczestniczące w projekcie |
Kilka słów o projekcie
|
Dzień Lektur Szkolnych | 0-8 | We współpracy z RR oraz Gdyńską Szkołą Muzyczną 28.11.24 organizujemy w naszej szkole Dzień Lektur Szkolnych. |
Poznaję zawody | 0 | Projekt edukacyjny przybliżający dzieciom różne zawody |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjno-Czytelniczy “Bajki – Pomagajki” (projekt realizowany w świetlicy we współpracy z biblioteką) | Klasa 1a i 1b | Głównym celem projektu jest ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dzieci oraz budowanie wiary we własne siły. |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny “Klasa w terenie” | Kl. 1-3 | Głównym celem edukacyjnego projektu ,,Klasa w terenie” jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły. |
Ogólnopolski projekt “Książka o każdej porze roku” | 0-3 | Celem projektu jest: upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród uczniów, promocja postaw przyjaznych środowisku naturalnemu, popularyzowanie wśród dzieci zrównoważonego rozwoju i zasad ekologicznych na co dzień, rozwijanie wyobraźni, kreatywności i twórczego myślenia, wspomaganie ogólnego rozwoju, korzystanie z książek nie tylko jako sposobu na wartościowe wykorzystanie wolnego czasu, ale także jako źródła wiedzy w kształtowaniu postaw społecznych i proekologicznych. |
Ogólnopolski program Fundacji Powszechnego Czytania – “Ratownicy Czytelnictwa- Radość płynie z czytania” | 0-8 | Ogólnopolska inicjatywa skupiająca nauczycieli i bibliotekarzy, którzy wspólnie działają na rzecz promowania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży |
Ogólnopolski program Fundacji Powszechnego Czytania dla klas pierwszych “Czytam sobie z radością” | Kl.1 | Czytam sobie z radością to program skierowany do nauczycieli klas pierwszych oraz ich uczniów, promujący czytanie z przyjemnością oraz zachęcający do tworzenia biblioteczek szkolnych w klasach pierwszych. Program został zainspirowany twierdzeniem, że łatwość sięgania po książkę wpływa na zachowania czytelnicze. Stała obecność lektur w wielu miejscach przestrzeni szkolnej – „na wyciągnięcie ręki” – sprawia, że widok kącika z książkami od początku edukacji szkolnej staje się dla dziecka czymś naturalnym i bliskim oraz wzbudza pozytywne emocje. |
Projekt czytelniczy “Poranki z bajką” | Kl.0 | Głównym celem projektu „Poranki z bajką” jest promowanie wśród przedszkolaków
czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy, wiary we własne siły oraz wzmocnienie ich rozwoju emocjonalnego. |
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Z ekologią na Ty” | 0-8 | Celem projektu jest doskonalenie umiejętności rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego, rozwiązywania problemów i stosowania nabytych umiejętności w nowych sytuacjach życiowych. Kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także formułowania wniosków i spostrzeżeń. |
Ogólnopolski projekt ekologiczny „EKOSZKOŁA 2025” | 0- 8 | Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to: – kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, aby poprzez zmianę własnych nawyków życia codziennego przeciwdziałać degradacji środowiska;
– podjęcie działań na rzecz realizacji „Celów Zrównoważonego Rozwoju”; – poznawanie środowiska lokalnego, w tym miejsc objętych ochroną, co pozwala uczniowi zachwycić się pięknem otaczającej przyrody, a także wyzwolić refleksję o konieczności jej ochrony. |
Ogólnopolski projekt edukacyjny „Cenne Życie” | 0 – 8 | Projekt „Cenne życie” zakłada szeroko pojętą edukację dla życia, które jest najcenniejszym darem! |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny “Świetlica na medal” | 1-3 | Celem projektu jest ukazywanie aktywnego sposobu spędzania czasu uczniów w świetlicy szkolnej oraz zdobywanie wiedzy intedyscyplinarnej poprzez udział uczniów w zajęciach o różnorodnej tematyce. |
Program “Mały Mistrz” | 1-3 | Ogólnopolski program wspierania aktywności fizycznej uczniów klas 1-3. |
Europejski Tydzień Sportu | 0-8 | Europejski Tydzień Sportu jest inicjatywą Komisji Europejskiej mającą promować sport i aktywność fizyczną w całej Europie. |
Edukacja Leśna | 1-3 | Program obejmuje cykl 10 godzin zajęć dla uczniów klas 1-3 przeznaczonych na realizację działań w zakresie edukacji leśnej. Program realizowany będzie od września do czerwca. Program jest rozszerzeniem i uzupełnieniem działań związanych z edukacją przyrodniczą w klasach 1-3. Opiera się głównie na działaniach w terenie. |
Laboratoria Przyszłości | 0-8 | Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. |
Ogólnopolski program Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo (SOC) | 0-8 | SZKOŁA ODPOWIEDZIALNA CYFROWO to wspólnota uczniów, rodziców i nauczycieli, dla których wartością jest kształtowanie równowagi między korzystaniem z nowych technologii i świadomym tworzeniem realnych więzi poza przestrzenią Internetu. |
BohaterOn – włącz historię | 4-8 | Ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku. Projekt ma edukować Polaków, bazując na historiach Powstańców, wzmacniać poczucie tożsamości narodowej, krzewić postawy patriotyczne oraz budować wrażliwość społeczną. |
Uczniowski Budżet Obywatelski | 0-8 | To proces, w którym o przeznaczeniu środków finansowych decyduje społeczność szkolna. Uczniowie zbierają środki finansowe, piszą projekty, a następnie głosują na projekty. Wygrywają projekty, które zdobędą największą ilość głosów.
|
Akademia Lubella | 6-8 | Celem programu jest edukacja młodzieży na temat potrzeby różnicowania produktów w codziennej diecie oraz uświadomienie uczniom, jak ważną rolę odgrywają one w odżywianiu. Akademia Lubella uczy nie tylko komponowania zróżnicowanych, wartościowych posiłków, ale również prawidłowych zachowań związanych z niemarnowaniem jedzenia i doceniania samodzielnego przygotowywania posiłków, a także wartości płynących ze wspólnego spożywania posiłków. |