Misja i wizja szkoły
Współczesna szkoła to taka, którą się tworzy, a nie taka, którą się zarządza – Reinhold Miller
W naszej szkole dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest członkiem społeczności. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu Polskiego, Pomorza, Gdyni.
MISJA
Naszym zadaniem jest stworzenie uczniom optymalnych warunków do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju duchowego, intelektualnego i fizycznego oraz wspieranie rodziny w procesie wychowania.
WIZJA
W naszej szkole dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest członkiem społeczności. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu Polskiego, Pomorza, Gdyni.
Jednocześnie wychowujemy młodego człowieka do współpracy i otwartości na inne narody, ucząc języków obcych.
Wychowujemy świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejetności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o swoje środowisko przyrodnicze.
PRIORYTETY SZKOŁY
Wychowanie patriotyczne i regionalne ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia poczucia tożsamości narodowej.
Wychowanie ku wartościom duchowym i społecznym.
Edukacja Europejska.
Wychowanie przez sport.
MODEL ABSOLWENTA
- jest aktywny – posiada zainteresowania i rozwija je,
- ma swoje upodobania jako twórca i odbiorca sztuki,
- wykazuje się samodzielnością,
- jest ciekawy świata – stara sie poszerzyć swoją wiedzę, korzystając z różnych źródeł.
- lubi i chce się uczyć,
- wrażliwy na piękno przyrody /świadomość ekologiczna/,
- jest odpowiedzialny – umie podejmować działania i przewidywać ich konsekwencje,
- umie rozwiązywać problemy,
- zna swoje słabe strony i potrafi nad nimi pracować,
- umie dokonać samooceny,
- jest otwarty – łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami,
- potrafi współpracować w grupie,
- prezentuje swój punkt widzenia, ale szanuje zdanie innych.
DYDAKTYKA
CEL KOŃCOWY – szkoła zdiagnozowana na wysokim poziomie dydaktycznym, mierzonymi zobiektywizowanymi zewnętrznymi narzędziami badawczymi. Zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne służą dzieciom i ich harmonijnemu rozwojowi oraz silnie związują z własnym regionem.
Osiągniecie tego celu jest możliwe poprzez:
- system diagnozy osiągnięć uczniów za pomocą różnych testów próbnych,
- analizę autorskich programów lub taki wybór programów, aby zapewnić każdemu uczniowi ciągły postęp i indywidualny sukces,
- systematyczną analizę i weryfikację szkolnych programów nauczania,
- indywidualizację procesów nauczania i wymagania względem uczniów,
- systematyczne uczetnictwo uczniów w konkursach przedmiotowych i zawodach na szczeblu szkolnym i ponad szkolnym,
- umiejętne i twórcze stosowanie systemu oceniania,
- stworzenie systemu zajęć pozalekcyjnych w oparciu nie tylko o pracę nauczycieli, ale także chętnych rodziców i innych osób / w miarę finansowych możliwości /.
Przy takim ujęciu celów Dyrektor szkoły tak będzie kierować pracą, aby stworzyć warunki do skutecznych działań dydaktycznych.
To przede wszystkim przygotowanie zaplecza w postaci infrastruktury i środków dydaktycznych oraz motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego.
WYCHOWANIE I OPIEKA
CEL KOŃCOWY – w pełni demokratyczna, samorządna i przyjazna szkoła, w której zdrowy i bezpieczny uczeń czuje się dobrze, jest współtwórcą i współgospodarzem. Szkoła bez agresji i zagrożeń społecznych. Szkoła przygotowuje do startu w dorosłe życie. Rodzice znajdują wsparcie w procesie wychowania i czują się współgospodarzami szkoły.
Osiągnięcie tego celu jest możliwe poprzez:
- ewaluację Programu Wychowawczego Szkoły przez wszystkie podmioty,
- skonsolidowanie rodziców i uczniów, mieszkańców dzielnicy wokół problemów szkoły i jej centralnej roli w społeczności lokalnej,
- doskonalenie działań w organizacji uroczystości szkolnych, z aktywnym udziałem rodziców i członków ich rodzin np. Dzień Mamy, Ojca, Babci, Dziadka oraz Dzień Szkoły i Patrona, zawody sportowe, Dzień Zwierzaczka,
- pełną współpracę z Radą Dzielnicy, Policją i parafią – udział w przedsięwzięciach tych podmiotów.
Rada Pedagogiczna wspomaga rodzinę w jej naturalnych prawach do wychowania poprzez dostarczanie kompetentnych informacji o przyczynach różnych zachowań ucznia. Dyrektor szkoły prowadzić będzie proces wychowania oparty na Deklaracji Praw Człowieka i Dziecka.
BAZA I ZARZĄDZANIE
CEL KOŃCOWY – szkoła ma bazę odpowiadająca wymogom XXI wieku. Nauczyciele i inni pracownicy szkoły czują się odpowiedzialni za jej rozwój oraz dobrze się w niej czują.
Osiągnięcie tego celu jest możliwe poprzez:
- korzystanie z dotychczasowej wiedzy i doświadczenia Rady Pedagogicznej i innych pracowników szkoły,
- delegowanie uprawnień i odpowiedzialności na wykonanie zadań Radzie pedagogoicznej,
- rozwój WDN,
- pilnowanie i wspieranie dobrej komunikacji między Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, uczniami i rodzicami / rola strony internetowej/,
- stosowanie różnych form motywowania nauczycieli i pracowników do podnoszenia jakości pracy szkoły,
- pozyskiwanie dodatkowych środków na rozwój bazy szkoły poprzez udział w projektach unijnych, ministerialnych i miejskich,
- uruchomienie inicjatywy rodziców w rozwoju bazy szkoły.