Współpraca i projekty

 

Nazwa projektu 

Klasy uczestniczące w projekcie 

Kilka słów o projekcie  

 

Dzień Lektur Szkolnych  0-8  We współpracy z RR oraz Gdyńską Szkołą Muzyczną 28.11.24 organizujemy w naszej szkole Dzień Lektur Szkolnych. 
Poznaję zawody  0  Projekt edukacyjny przybliżający dzieciom różne zawody  
Ogólnopolski Projekt Edukacyjno-Czytelniczy “Bajki – Pomagajki” (projekt realizowany w świetlicy we współpracy z biblioteką)  Klasa 1a i 1b  Głównym celem projektu jest ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dzieci oraz budowanie wiary we własne siły. 
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny “Klasa w terenie”    Kl. 1-3  Głównym celem edukacyjnego projektu ,,Klasa w terenie” jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły. 
Ogólnopolski projekt “Książka o każdej porze roku”  0-3  Celem projektu jest: upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród uczniów, promocja postaw przyjaznych środowisku naturalnemu, popularyzowanie wśród dzieci zrównoważonego rozwoju i zasad ekologicznych na co dzień, rozwijanie wyobraźni, kreatywności i twórczego myślenia, wspomaganie ogólnego rozwoju, korzystanie z książek nie tylko jako sposobu na wartościowe wykorzystanie wolnego czasu, ale także jako źródła wiedzy w kształtowaniu postaw społecznych i proekologicznych. 
Ogólnopolski program Fundacji Powszechnego Czytania – “Ratownicy Czytelnictwa- Radość płynie z czytania”  0-8  Ogólnopolska inicjatywa skupiająca nauczycieli i bibliotekarzy, którzy wspólnie działają na rzecz promowania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży 
Ogólnopolski program Fundacji Powszechnego Czytania dla klas pierwszych “Czytam sobie z radością”  Kl.1  Czytam sobie z radością to program skierowany do nauczycieli klas pierwszych oraz ich uczniów, promujący czytanie z przyjemnością oraz zachęcający do tworzenia biblioteczek szkolnych w klasach pierwszych. Program został zainspirowany twierdzeniem, że łatwość sięgania po książkę wpływa na zachowania czytelnicze. Stała obecność lektur w wielu miejscach przestrzeni szkolnej – „na wyciągnięcie ręki” – sprawia, że widok kącika z książkami od początku edukacji szkolnej staje się dla dziecka czymś naturalnym i bliskim oraz wzbudza pozytywne emocje. 
Projekt czytelniczy “Poranki z bajką”  Kl.0  Głównym celem projektu „Poranki z bajką” jest promowanie wśród przedszkolaków 

czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy, wiary we własne siły oraz wzmocnienie ich rozwoju emocjonalnego. 

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Z ekologią na Ty”  0-8  Celem projektu jest doskonalenie umiejętności rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego, rozwiązywania problemów i stosowania nabytych umiejętności w nowych sytuacjach życiowych. Kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także formułowania wniosków i spostrzeżeń.  
Ogólnopolski projekt ekologiczny  „EKOSZKOŁA 2025” 0- 8  Główne cele projektu „EkoSzkoła 2025” to:                    – kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, aby poprzez zmianę własnych nawyków życia codziennego przeciwdziałać degradacji środowiska;  

– podjęcie działań na rzecz realizacji „Celów Zrównoważonego Rozwoju”; 

– poznawanie środowiska lokalnego, w tym miejsc objętych ochroną, co pozwala uczniowi zachwycić się pięknem otaczającej przyrody, a także wyzwolić refleksję o konieczności jej ochrony. 

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Cenne Życie”  0 – 8  Projekt „Cenne życie” zakłada szeroko pojętą edukację dla życia, które jest najcenniejszym darem! 
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny “Świetlica na medal”  1-3  Celem projektu jest ukazywanie aktywnego sposobu spędzania czasu uczniów w świetlicy szkolnej oraz zdobywanie wiedzy intedyscyplinarnej poprzez udział uczniów w zajęciach o różnorodnej tematyce. 
Program “Mały Mistrz”  1-3  Ogólnopolski program wspierania aktywności fizycznej uczniów klas 1-3. 
Europejski Tydzień Sportu  0-8  Europejski Tydzień Sportu jest inicjatywą Komisji Europejskiej mającą promować sport i aktywność fizyczną w całej Europie.  
Edukacja Leśna  1-3  Program obejmuje cykl 10 godzin zajęć dla uczniów klas 1-3 przeznaczonych na realizację działań w zakresie edukacji leśnej. Program realizowany będzie od września do czerwca. Program jest rozszerzeniem i uzupełnieniem działań związanych z edukacją przyrodniczą w klasach 1-3. Opiera się głównie na działaniach w terenie. 
Laboratoria Przyszłości  0-8  Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. 
Ogólnopolski program Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo (SOC)  0-8  SZKOŁA ODPOWIEDZIALNA CYFROWO to wspólnota uczniów, rodziców i nauczycieli, dla których wartością jest kształtowanie równowagi między korzystaniem z nowych technologii i świadomym tworzeniem realnych więzi poza przestrzenią Internetu. 
BohaterOn – włącz historię  4-8  Ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku. Projekt ma edukować Polaków, bazując na historiach Powstańców, wzmacniać poczucie tożsamości narodowej, krzewić postawy patriotyczne oraz budować wrażliwość społeczną. 
Uczniowski Budżet Obywatelski  0-8  To proces, w którym o przeznaczeniu środków finansowych decyduje społeczność szkolna. Uczniowie zbierają środki finansowe, piszą projekty, a następnie głosują na projekty. Wygrywają projekty, które zdobędą największą ilość głosów. 

 

Akademia Lubella  6-8  Celem programu jest edukacja młodzieży na temat potrzeby różnicowania produktów w codziennej diecie oraz uświadomienie uczniom, jak ważną rolę odgrywają one w odżywianiu. Akademia Lubella uczy nie tylko komponowania zróżnicowanych, wartościowych posiłków, ale również prawidłowych zachowań związanych z niemarnowaniem jedzenia i doceniania samodzielnego przygotowywania posiłków, a także wartości płynących ze wspólnego spożywania posiłków.   

 

 

 

 

Poleć tą stronę znajomym